tisdag 24 februari 2009

Februari

Nu har det öppnat en mataffär bara några kvarter från vårt hus.Nu slipper vi ta bussen ut till Walmart eller Meijers utan kan handla lite när det passar. Inte dumt alls!

Vi har börjat baka lite inför våra "Swedish Coffee Hour" som vi ska ha här i huset den 12e mars. Vi ska bjuda på kanelbullar, kanske lite glögg eller svarvinbärssaft. Det blir nog också negerbollar och kanske någon lättlagad mat.

Skolan går bra, jag har en labbkurs, där vi laborerar två eftermiddagar i veckan. Den kursen tar en del tid, men resten av kurserna är inga problem än så länge. Vi har framställt mikrosfärer och renat fram kollagen från kalvskinn. Resten av terminen så ska vi bland annat testa biokompablitet (hurvida ett ämne är giftigt för celler) och odla mänskig hud. Det ska bli intressant :)

På spring break ska jag åka buss till Memphis ett par dagar med Thomas och Erik. Anneli följer eventuellt också med dit. Därefter delar vi på oss och jag tåg åker till New Orleans, rätt igenom Mississippi, som är en av USAs fattigaste stater. Tåget och bussen tar cirka 8 timmar var, och sedan har jag tagit mig ända ner till den amerikanska södern. Jag flyger hem via St Louis där jag sover en natt innan jag kommer hem till Champaign igen. Det blir en lagom ambitiös resa, är "bara" borta en vecka den här gången. Får se om jag får något resesällskap i New Orleans, annars blir det första gången som jag reser själv. Det finns både fördelar och nackdelar med att resa själv, men jag tror det kan vara nyttigt att göra det med.

Inga kommentarer: